Forældresamarbejdet i Børnehaven Kastanien

Inddragelse af forældre skaber et godt samarbejde

Forældresamtaler afholdes ved opstart i børnehaven, midtvejs i børnehavelivet og inden skolestart. Derudover er det altid muligt at få en snak ved behov.

Forældrebestyrelsen består af 5 forældre, 2 personaler og lederen, som deltager i 4 bestyrelsesmøder fordelt over året.

På møderne snakkes der f.eks. principper for pædagogiske aktiviteter, for samarbejdet mellem forældre og børnehave, for samarbejdet med andre institutioner eller foreninger i lokalområdet. Derudover snakkes der om den nye styrkede læreplan, budget, børnetal og evt. ændringer i personalegruppen. Ligeledes evalueres diverse aktiviteter.

Forældrene i bestyrelsen planlægger og udfører flere aktiviteter, bl.a. sommerfesten og juleturen.

3. måneders snak

Når barnet har været hos os i ca. 3. måneder, vil vi gerne have en snak om, hvordan opstarten har været, og hvordan det går nu.

Midtvejssnak

En snak, der kommer gennem alle barnets udviklingsområder.

Hvad er rigtig godt? Hvad fungerer? Eventuelle arbejdspunkter?

Førskolesnak

Førskolesnakken er kun for de børn, der skal begynde i skolen efter sommerferien.

Forældre og personale bliver enige om, hvilke oplysninger, der er vigtige at videregive til skolen, for at barnet får den bedst mulige start i skolen.